برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 97-98
نوشته شده توسط : تله مشاور

دانش آموز عزیز ششمی، احتمالا امسال سخت کوشانه به دنبال قبول شدن در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  هستند. و حتما میدانند که برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان چقدر می تواند برای رسیدن به هدف مهم باشد. برنامه ریزی تیزهوشان،  باتوجه به اینکه کلاس ششمی ها باید درس ها و تکالیف مدرسه خود را هم انجام دهند و همچنین بیشتر سوالات آزمون های تیزهوشان از خود کتاب های درسی نیست، سخت است. و شما می توانید با تماس با مشاورین تله مشاور از بهترین برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان آگاه شوید. و توجه داشته باشید که قبولی در آزمون تیزهوشان  به چندین موضوع ربط دارد مهمترین این موضوعات این است که دانش آموز ششمی، حتما برای خود برنامه ریزی تیزهوشان داشته باشد و با توجه به بهترینمنابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مطالعه بپردازید

 

برای مشاوره جهت اطلاع از برنامه ریزی ، زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

چرا باید برای آزمون تیزهوشان برنامه ریزی داشته باشیم؟

مهم تر از همه برای اینکه هم باید به تکالیف مدرسه برسیم و هم برای آزمون تیزهوشان خودمان را آماده کنیم. دیگر اینکه برای دروس مختلف باید به اندازه وقت بگذاریم بارها دیده شده داش آموزانی که ریاضی خود را درآزمون تیزهوشان خیلی خوب زده بودند آز آنجایی که در برنامه ریزی تیزهوشان خود زمان برای درس تعلیمات دینی یا قران یا تفکر و پژوهش نذاشته اند قبول نشده اند. و دیگر اینکه با برنامه ریزی تیزهوشان بیشتر درس می خوانیم به جز آزمون تیزهوشان در مدرسه هم نتایج بهتری می گیریم

 

برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم 97-98

برای برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم حتما باید به مطالبی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم توجه کنید.

اول) اینکه شما مدرسه می روید تکالیف مدرسه را هم انجام باید بدهید به اضافه اینکه تا معلم مطلبی را درس ندهد شما نمی توانید از آن تست بزنید؛ پس برنامه ریزی تیزهوشان را با برنامه مدرسه تان هماهنگ کنید. برای اینکه شما این نوع برنامه ریزی تیزهوشان را بهتر متوجه شوید مثالی می زنیم:

مثلا امروز معلم شما در مدرسه درس علوم را درس می دهد و ریاضی مسئله حل میکند و قرآن درس هفته گذشته را می پرسد. برنامه ریزی تیزهوشان شما هم باید هماهنگ با همین برنامه باشد یعنی اول ریاضی ای که امروز معلم درس داده را بخوانید و بعدبروید سراغ تیزهوشان کارکردن همین بخش کتاب برای قرآن و علوم هم، همین کار را انجام دهید.

دوم) برنامه تیزهوشان همیشه از خواندن خود کتاب های درسی که در همان روز در مدرسه معلم درس داده شروع می شود و سپس سوال تشریحی یعنی تمرینات کتاب حل می شود و بعد تست تیزهوشان می زنیم.

 سوم) در برنامه ریزی تیزهوشان هر روز دانش آموز باید حداقل 15 تست در ریاضی و 15 تست در علوم را با گرفتن زمان حل کند.(در برنامه ریزی تیزهوشان  هر 15 تست 20 دقیقه وقت دارد)

چهارم) در برنامه ریزی تیزهوشان، هر روز تست استعداد تحصیلی کار کنید. (روزی حداقل 10 تست در برنامه ریزی تیزهوشان قرار دهید)

پنجم) همه درس ها و همه کتابهایتان در برنامه ریزی تیزهوشان باید وجود داشته باشند.( ریاضی و علوم، مطالعات و تفکر و پژوهش، هدیه های آسمانی، فارسی و قران)

ششم) در برنامه ریزی تیزهوشان خود در روزهای تعطیل مدرسه، زمانی برای اینکه آزمون های تیزهوشان سال گذشته را شبیه سازی کنید،  بگذارید.( شبیه سازی یعنی اینکه عین آن آزمون تیزهوشان را در همان مدت زمان حل کنید)

هفتم) دربرنامه ریزی تیزهوشان در پاییز دانش آموز وقت بیشتری برای تست ریاضی استفاده می کند چون هرچه سال تحصیلی جلو می رود تکالیف مدرسه بیشتر می شود و وقت شما برای تست زدن کمتر.

هشتم) در برنامه ریزی تیزهوشان برای درس هایی که ضریبشان بیشتر است وقت بیشتری می گذاریم. مثلا برای هدیه های آسمانی و قرآن به همان اندازه ادبیات و علوم وقت می گذاریم چون ضریب همه آنها است.

 

ضرایب دروس در آزمون تیزهوشان

ضریب

نام درس

2

قرآن و هدیه آسمانی

3

ریاضی

2

علوم

1

مطالعات اجتماعی

2

فارسی

1

تفکر و پژوهش

1

استعداد تحصیلی

 

اهمیت برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم برای والدین

 برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم برای بسیاری از والدین بسیار نگران کننده است زیرا:

اکثر والدین برای اینکه دانش آموزشان دوره اول دبیرستانشان را  را در کدام مدرسه و با چه شرایطی می گذراند بسیار مهم است. مشاوران ما هم با شما هم عقیده اند، از آنجا که دانش آموزان در دوره اول دبیرستان در چه مدرسه ای و زیر نظر چه معلمانی تحصیل می کند بسیار مهم می باشد پس تلاش برای پذیرش دانش آموزتان در مدارس تیزهوشان و برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم، یک کار بسیار منطقی است. دومین موضوع اینکه دانش آموزان بیشتر در مدرسه دوست یابی می کنند پس مدرسه خوب احتمال اینکه فرزندتان با دوستان بهتری آشنا شود را بالا می برد اینها دلایلی است که والدین به دنبال برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم باشند.

 

وظایف والدین برای انجام درست برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم

والدین عزیز قبل از هرچیزی در نظر داشته باشد که هیچ کس به اندازه شما نمی تواند کمک برای فرزنداتان باشد در برنامه ریزی تیزهوشان کنار فرزندانتان باشید و دانش آموزتان را به این باور برسانید که او تیزهوش است بدانید یکی از فاکتورهای مهم نتیجه گرفتن دانش آموزان در آزمون تیزهوشان تقویت اعتماد به نفس او است. هنگامی که دانش آموز در حال برنامه ریزی تیزهوشان ششم به هفتم است در کنارش باشید و او را در نوشتن یک برنامه ریزی تیزهوشان صحیح کمک کنید. به او کمک کنید که برنامه تیزهوشان ششم به هفتمی را که طراحی کرده اجرا کند. در ایجاد عادات صحیح مطالعه او را کمک کنید.

 

برای مشاوره جهت اطلاع از برنامه ریزی ، زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

منبع: برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 97-98

مشاوره تحصیلی تله مشاور





:: برچسب‌ها: برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 97-98 , آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 , برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان , آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 97-98 ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: