تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان 98- 97
نوشته شده توسط : تله مشاور

در بین دانش آموزان، استعدادها متفاوت است. آموزش و پرورش در راستای شکوفایی و پرورش استعداد ها، اقداماتی انجام داده است که یکی از آنها، تاسیس مدارس استعداد های درخشان یا تیزهوشان است. مدارس تیز هوشان همانطور که از اسمش پیداست، برای دانش آموزانی است که از هوش بالایی برخوردارند. این مدارس نسبت به سایر مدارس از معلمان سطح بالایی استفاده می کنند و با پیگیری های پی در پی و آزمون های متعدد، مسیر پیشرفت دانش آموز را هموار می سازند و دانش آموز را به سمت موفقیت هدایت می کنند. در این امر، خانواده بی تاثیر نیست و می تواند اساسی ترین مرجع هدایت استعدادهای دانش آموزان به شمار می آید و بدون همکاری خانواده اقدامات آموزشی و پرورشی بی تاثیر خواهد بود. مدارس تیزهوشان برای جمع آوری استعداد ها، هر ساله آزمون مدارس تیزهوشان را برگذار می کند. عوامل متعددی مانند استعداد ذاتی، شرایط تحصیلی مناسب، مدیریت زمان و . . . در قبولی آزمون تیزهوشان موثر است. خانواده ها باید این نکته ی مهم را در نظر بگیرند که قبولی در آزمون تیز هوشان را به عنوان یک هدف بزرگ و مهم برای فرزندان خود تلقی نکنند، چرا که قبولی اجباری در اینگونه امتحانات هیچ تاثیری ندارد و دانش آموزان را از درس خسته می کند. در ادامه این مقاله، سعی داریم به تحلیل آزمون های تیزهوشان بپردازیم. اگر تمایل به شرکت در ازمون های تیزهوشان را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

برای اطلاع از تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

 

 

زمان پاسخ گویی

 

تعداد سوال

 

سوالات استعداد تحلیلی

 

15 دقیقه

 

15

 

استعداد تحلیلی

 

زمان پاسخ گویی

منابع طرح سوال

ضریب

تعداد سوال

سوالات استعداد تحصیلی

 

 

 

85 دقیقه

 

حدود یک سوم سوالات هر ماده درسی از پایه هشتم سال تحصیلی94-95 و حدود دو سوم سوالات نیز از پایه نهم سال تحصیلی 95-96 طراحی می شود

 

2

 

8

قران و معارف اسلامی( آموزش قران و پیام های آسمان)

 

2

 

15

زبان و ادبیات فارسی

 

 

1

 

15

علوم اجتماعی(تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)

2

17

علوم تجربی

3

20

ریاضی

نمره آزمون استعداد تحصیلی:155

75

مجموع

 

سوالات استعداد تحلیلی به صورت چهار گزینه ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود. طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتوای کتاب درسی نخواهد بود. سوالات استعداد تحصیلی نیز به صورت چهار گزینه ای و در سطح محتوای درسی طراحی می شود. به ازای هر جواب درست، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی برای داوطلب منظور می شود.

 

برای اطلاع از تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تله مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

 

منبع: تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان 98- 97

مشاوره تحصیلی تله مشاور





:: برچسب‌ها: تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان 98 97 , تحلیل آزمون مدارس تیزهوشان , آزمون مدارس تیزهوشان , تحلیل آزمون مدرسه تیزهوشان , تحلیل آزمون تیزهوشان 97-98 ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: