اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97-98
نوشته شده توسط : تله مشاور

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸  که با توجه به این که هر ساله در اردیبهشت ماه هزاران دانش آموز در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم برای قبولی در مدارس تیزهوشان به رقابت می پردازند. معمولا نتایج آزمون تیزهوشان بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی، نتایج آزمون تیزهوشان اعلام می شود و طی آن حدودا 24 هزار نفر از دانش آموزان کشور موفق به ورور به مدارس تیزهوشان در پایه هفتم و پایه دهم برای ادامه تحصیلی می شوند. در کارنامه آزمون تیزهوشان آن دسته از داوطلبان که کارنامه عدم قبولی دریافت کرده اند، تعداد پاسخ صحیح، غلط یا نزده و نمره ای که کسب کرده است و نمره آخرین نفر قبولی در مدارس انتخابیش آمده است . سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا این دانش آموزان در صورت داشتن اعتراض به نتایجشان حق اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را دارند؟ باید بدانید که آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که نتوانسته اند نمره و رتبه قبولی کسب کنن حق اعتراض به نتایج تیزهوشان را داده است. در این مقاله سعی داریم راهنمای اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 را ارائه دهیم.

 

زمان و نحوه ی اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97-98

بر اساس اعلامیه های سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان در سال های قبل کلیه دانش آموزان که در آزمون تیزهوشان 97 شرکت نموده اند. و رتبه و نمره قبولی لازم برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان را بدست نیاورده آند می توانند در تیر ماه به نتایج آزمون تیزهوشان 97 98 اعتراض کنند. سیکل ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان کاملا اینترنتی بوده و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود.

 

راهنمای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97

درخواست اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97 -۹۸ به صورت اینترنتی می باشد. برای درخواست اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97 -98 باید به سایت azmoon.medu.ir بروید. در گوشه سمت راست کد ملی و رمز ورود خود را وارد کرده و وارد سامانه شوید. بعد از ورود به سامانه شما می توانید اعتراض خود را به نتایج آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸  ثبت کنید. با کلیک بر رو آیکونی که با کادر قرمز مشخص شده است، می توانید پاسخ برگ آزمون تیزهوشان خود یا فرزندتان را مشاهده کنید. در واقع این این تصویر از پاسخ برگ آزمون تیزهوشان برای این گذاشته شده است که ممکن است تعداد پاسخ های صحیح، غلط و یا نزده در کارنامه اعلام شده با پاسخبرگ یکی نباشد. توصیه می کنیم که در صورت داشتن اعتراض نسبت به پاسخگویی درس های مختلف حتما کارنامه اعلام شده را با تصویر پاسخبرگ مقایسه نمایید. اما برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان باید بر روی آیکونی که با دایره قرمز بر روی تصویر نشان داده شده است کلیک کنید. با کلیک بر روی این آیکون فرم زیر برای شما ظاهر می شود.

 

در این فرم به امکان اعتراض به 5 موضوع زیر داده می شود:

  1. مطالبقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح ، نزده و غلط مندرج در کارنامه با تصویر پاسخ برگ
  2. خطا در محاسبه نمره کل
  3. مطالبقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه
  4. اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دوقلو ها
  5. سایر موارد

 

معترضان به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان سال 97-98 حداکثر می توانند به 3 مورد از 5 مورد بالا در خواست اعتراض دهند. به عنوان مثال دانش آموزی که به مطالبقت نداشتن تعداد سوالات صحیح در کارنامه و تصور پاسخبرگ، مطابقت نداشتن اولویت های انتخابی با اولویت های کارت ورود به جلسه و خطا در محاسبه نمره کل اعتراض داشته باشد. برای هر کدام از این موارد باید حداکثر در 4 خط دلایل قانع کنند اعتراض خود برا بنویسد و ثبت کند. بخش انتهایی که مربوط به پیشنهاد ها و نظرات نیز را پر و تکمیل کنید. بعد در پایان بر روی گزینه " ذخیره " کلیک " کنید تا کد پیگیری مربوط به اعتراض شما به نتایج آزمون تیزهوشان به نمایش در آید. این کد پیگیری را یادداشت و تا زمان دریافت نتیجه اعتراض آن را نزد خود نگه دارید.

 

زمان رسیدگی به اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97-98

بر اساس تجربیات سال های گذشته نتیجه اعتراض آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 حدکثر بین 2 الی 3 هفته بعد از پایان مهلت اعتراض تیزهوشان، نتایج اعتراضات مدارس تیزهوشان 97-98 خواهد شد. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام رسیدگی به اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97-98 عضو کانال تلگرام تیزهوشان شوید.

 

منبع: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 97-98

مشاوره تحصیلی تله مشاور

 





:: برچسب‌ها: اعتراض به نتیجه آزمون تیزهوشان 97-98 , اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۹۷-۹۸ , آزمون تیزهوشان 97-98 , اعتراض نتایج آزمون تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: