توصیه هایی به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان 97-98
نوشته شده توسط : تله مشاور

توصیه هایی به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان می تواند به به بسیاری از خانواده ها کمک بسیار زیادی بکند. از آن جایی که بسیاری از خانواده ها برای قبولی فرزندان خود در آزمون تیزهوشان، هزینه های زیادی صرف کلاس های آموزشی و کتاب های تستی و کمک درسی می کنند و در اکثر مواقع به نتیجه ی مطلوب خود نمی رسند. و می توان دلیل این امر را عدم برنامه ریزی مناسب برای آزمون تیزهوشان و یا عدم شناخت کافی از استعداد و توانایی های دانش آموزان تیزهوش از نظر درسی و پا فشاری برای قبولی در آزمون تیزهوشان دانست که از این بین می توان مشکل عدم قبولی بسیاری از این دانش آموزان را عدم برنامه ریزی درست دانست.  که در ادامه به برسی این مشکل می پردازیم. ما در این مقاله، توصیه هایی به والدین ارائه می کنیم که به قبولی فرزندان خود در آزمون تیزهوشان کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۷-۹۸ و آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۷-۹۸ ما را مطالعه نمایید، همچنین با توجه به این نکته که عدم قبولی بسیاری از دانش آموزان تیزهوش به خاطر عدم برنامه ریزی مناسب و خوب است توصیه می کنیم با استفاده از راهنمایی های مشاورین تلفنی ما  به بهترین شکل و به طور اختصاصی برای فرزندان خود برنامه ریزی کنید. و همچنین علاوه بر این می توانید مقاله برنامه ریزی آزمون مدارس تیزهوشان را مطالعه کنید تا بتوانید به فرزندتان در قبولی در آزمون  تیزهوشان 97-98 کمک کنید.

 

راهکاری مناسب برای کمک کردن به قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که می دانیم خانواده ها نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی فرزندان خود دارند. به همین دلیل، خانواده ها باید مشاور و پشتیبان فرزندان خود در این راه باشند نه اینکه فرزندان خود را در دریایی از تست ها و کلاس های آموزشی رها کنند. و باید از یک مشاور تحصیلی خوب استفاده کنند تا با این کار صدمات روحی زیادی  که ممکن است به فرزند خود وارد کنند جلوگیری کنند و نتیجه ای از هزینه و وقت خود نگیرید. و برخی از والدین بدون داشتن برنامه و اطلاعات کافی پیرامون نحوه قبولی و برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان  پیرامون علاقه ای که فرزندشان به درس دارد را از بین ببرند و آینده تحصیلی فرزندشان را به طور کلی نابود کنند. توصیه می کنیم که والدین ، آزمون تیزهوشان را به چشم یک هدف کوچک برای فرزند خود ببینند. توجه کنید تیز هوشان دلیلی بر موفقیت در زندگی نیست و اگر فرزند شما به هر دلیلی نتواند این آزمون را با موفقیت سپری کند هیچ اهمیتی ندارد. توجه کنید به دلیل توقع بالا از دانش آموزان، هرساله شاهد عدم موفقیت بسیاری از داوطلبان در آزمون تیزهوشان هستیم. پیشنهاد ما این است که برای یادگیری بهتر فرزند خود برای آزمون تیز هوشان خودتان را مشتاق یادگیری نشان دهید و از فرزند خود بخواهید که مطالب را به شما آموزش دهد. اگر دیدید که می تواند تمام مطالب را درست و کامل به شما توضیح دهد می فهمید که او درس را فهمیده است. برای تست زدن هم اجازه دهید فرزندتان تست را حل کند و اگر مشکلی داشت به هیچ عنوان پرخاش نکنید و بگذارید بارها و بارها یک تست را حل کند تا راه حل را پیدا کند. می توانید او را راهنمایی کنید ولی مستقیما جواب را به او نگویید و بگذارید خودش به جواب برسد. توجه داشته باشید که اولین قدم برای موفیت در آزمون تیزهوشان قدم برداشتن فرزند شما در مسیر درست است که برای اینکار ابتدا باید بهترین منابع آزمون مدارس تیزهوشان ۹۷-۹۸ را برای فرزندانتان تهیه نمایید.

 

قبولی فرزند خود در آزمون تیزهوشان را به هر قیمتی نپذیرید!

در نظر داشته باشید که رفتن به مدارس تیزهوشان هدف اصلی زندگی نیست و عدم موفقیت فرزندان شما در این آزمون دلیل بر این نمی شود که فرزند شما کم هوش است بلکه باید به این نکته توجه کنیم که آزمون تیزهوشان ملاک کاملی برای استعداد یابی فرزند شما نیست، شاید فرزند شما در زمینه ی دیگری مانند هنر استعداد شگرفی دارد که با این آزمون کشف نمی شود. آزمون تیزهوشان به فرزند شما کمک می کند که اگر در مباحث خواسته شده استعداد دارد درمسیر تحصیلی بهتری قرار گیرد و با دانش آموزان سطح بالا به رقابت بپردازد.

 

منبع: توصیه هایی به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان 97-98

مشاوره تحصیلی تله مشاور





:: برچسب‌ها: توصیه هایی به والدین برای داوطلبان آزمون تیزهوشان , نکاتی مهم به والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان 97 تا98 , توصیه های لازم به والدین برای داوطلبان آزمون تیزهوشان , توصیه والدین به فرزندان , توصیه هایی برای والدین داوطلبان آزمون تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: